TRAVELNEWS.CZ

Top Hotely Top Hotely Vienna House vstupuje na mezinárodní hotelový trh

Vienna House vstupuje na mezinárodní hotelový trh

andels by vienna house lodz-054

Největší rakouská hotelová skupina představí k 1. únoru 2016 svou novou podobu. Z Vienna International Hotels & Resorts se stává Vienna House. Pod novou značkou Vienna House jsou sjednoceny jednotlivé městské a rezortní hotely, „andel's by Vienna House" představuje designové hotely, „angelo by Vienna House" pulzující byznys hotely a „Vienna House Easy" jednoduché, ale stylové hotely.

Tímto krokem dovršila firma důležitý milník v rámci změny strategie, kterou představil koncem roku 2014 Rupert Simoner, CEO Vienna House.

„Důležité bylo odpovědět na otázku, proč děláme to, co děláme. Pevně věříme, že vše podstatné je ukryto v maličkostech a plánujeme ještě něco navíc: inspirovat naše hosty. Z toho vychází naše názory a jednání. Chceme být opravdovými hostiteli, sami sebou, nechceme zabřednout do stovek standardů a pravidel," popisuje základní teze rebrandingu Rupert Simoner, CEO Vienna House a dodává: „Hosté se mohou těšit na zbrusu nový design značky, svěží barvy i propagační materiály a mobilní plně interaktivní web.

Každý krok, související s přeměnou na Vienna House, byl proveden z pohledu hostů. Ve všech hotelech platí princip hostitele i jednoduché a chytře promyšlené standardy, které dávají pracovníkům největší možný prostor. Vienna House sází na kulturu osobního přístupu s otevřeným a přívětivým lobby a postupně realizovanými technickými vymoženostmi na základě potřeb hostů, jako jsou vysokorychlostní internet zdarma, služby concierge na webu či mobilní check in/check out.

V každé ze čtyř hotelových značek jsou dle jejich zaměření zaváděny nové koncepty restaurací, barů a snídaní. Důraz je kladen na lokální produkty a jasnou gastronomickou filozofii jednotlivých hotelů. Nastává konec sjednocených mezinárodních konceptů kuchyně, tedy toho, co je dostupné kdekoli a snadno zaměnitelné. Také k tématu konferencí přistupuje Vienna House velmi kreativně. Jsou k dispozici multifunkční prostory, neotřelé a inovativní nabídky tzv. „coffee breaků" či neobvyklý a uvolněný set up nábytku, který účastníky inspiruje.

Kromě toho je kladen důraz na mobilitu, a to zaváděním parkovišť jízdních kol, nabíjecích stanic pro elektromobily nebo stanic pro sdílení aut. V rezortních hotelech a rodinných destinacích jsou budovány vlastní dětské koutky - Kids World. Ve většině hotelů Vienna House je vybavení pokojů již na špičkové úrovni a do konce roku 2016 budou dokončeny ještě jejich další renovace a vylepšení.

Probíhají také přestavby v hotelích Vienna House Easy. Hotel Vienna House Easy v Landsbergu byl dokončen jako první a představuje kompletně nový design pokojů, koncept snídaně ve stylu pekárny s jednoduchými, ale prvotřídními produkty a také bar, který se zaměřuje na trendové produkty a místní speciality, například gin vyráběný v regionu nebo ovocná šťáva od farmáře v sousedství. Hotely nabízí samoobslužný výběr polštářů a na místo minibaru jsou k dispozici malé prodejny v lobby se stylovým občerstvením a dalšími potřebami. Lobby zde slouží jako prostor pro práci i zábavu, sezení u velkého stolu skvěle podporuje komunikaci.

Barové stolky, pohovky, křesla, přírodní materiály a moderní technika nabízejí skupinám velkou flexibilitu při organizaci meetingů. Koncept pro hotely s vlastní restaurací se orientuje na proslulý vídeňský trh s lahůdkami Naschmarkt a kromě toho si může každý host vybrat mezi našimi partnery, a například si tak objednat nejlepší pizzu ve městě nebo výtečné sushi.

Jednotná značka – čtyři hotelové koncepty

Řetězec Vienna House Easy se svými 13 hotely ve třech zemích je synonymem lokální pohostinnosti, která se vyznačuje aktuální přímočarostí, jednoduchými lokálními, avšak špičkovými produkty a srdečnou pozorností. Vienna House je pojem pro elegantní, ale pohodové městské i rezortní hotely, které kombinují individualitu, regionalitu a třídu. andel's by Vienna House představuje designové hotely, kde je vše podřízeno modernímu designu a stylu. Hotely angelo by Vienna House jsou pulzující byznys hotely, jež se vyznačují živou kulturou v lobby, baru, barevnou pestrostí a současně i asijsky laděným designem pokojů.

„Název „Vienna" odkazuje na původ společnosti, na kvalitu života, radost z něj a rovněž na proslulou pohostinnost rakouské metropole. „House" je místo, které spojuje, kde můžete být sami sebou, kde se schází rodina a kam si jako hostitel zvete přátele a hosty," vysvětluje Rupert Simoner volbu názvu značky. „Do všech hotelů bude citlivě zakomponován duch současné moderní Vídně, ale také evropské kořeny a tradice. A pokud se k tomu naskytne příležitost, expandujeme i sem."

Výhled na rok 2016

Martin Ykema, COO Vienna House, a Johanna Weichselbaumer, CFO Vienna House, se spolu s Rupertem Simonerem ohlížejí za intenzivním rokem a mají ještě mnoho plánů do budoucna: „V roce 2015 jsme se kompletně přetvořili, investovali jsme do moderních technologií, najali další zaměstnance a určili směřování značky. Tento proces je u konce a nyní vstupujeme do fáze implementace. Díky nové strategii máme nejlepší předpoklady pro expanzi do Evropy, ale umím si představit také rozšíření do Severní Ameriky a na Blízký Východ."

Další oblastí, na kterou se budeme v roce 2016 intenzivně soustředit, je budování pověsti dobrého zaměstnavatele, tzv. employer branding. Vienna House představuje mezeru na trhu mezi malými soukromými hoteliéry a velkými, často anonymními, hotelovými řetězci. Hotely se nacházejí v deseti zemích a nabízejí mezinárodní zázemí, dobré kariérní příležitosti a také možnost získat mnoho zkušeností díky různému zaměření.

Vienna House staví na osobním a jednoduchém přístupu. Zaměstnanci zde mohou být sami sebou, mají prostor a mohou se na základě individuálních potřeb dále vzdělávat. Kromě vlastního projektu pro management talentů „Victor" nabízí akademie Vienna House přes 60 školení ve dvanácti oborech a také odborné kurzy u kvalifikovaných vzdělávacích institucí z různých zemí. Nově je zaveden tzv. „Mikro-Learning-Tool", tedy nástroj pro mikrovzdělávání, v rámci kterého pracovníci využívají pro školení chytré telefony.

Jan Hlava