Svět Svět Prodeje letenek mírně rostou

Prodeje letenek mírně rostou

0image002

Společnost ASIANA zaznamenává v podzimních měsících mírný růst prodeje letenek. „Od začátku října dochází k oživení poptávky po letenkách, a to zejména v korporátní sféře. Řadu neodkladných aktivit nelze přenést do výhradně digitálního prostoru a zájem o cestování letadly tak stoupá,“ říká Josef Trejbal, ředitel letenkového portálu.

Podniky poptávají letecká spojení, protože potřebují vyslat svoje pracovníky na montáže nebo do zahraničních poboček. „Nejžádanějšími destinacemi pro pracovní cesty jsou nyní Kyjev, Stockholm, Paříž, Moskva a Dakar,“ říká Trejbal. Za zájmem o letecké cesty stojí také výhodná letecká spojení do exotických destinací, kam Češi rádi na podzim cestují, jako jsou Dubaj, Maledivy, Zanzibar a další. „Cestující si již zvykli na nutnost testů, které se staly součástí našich životů, a nenechají se jimi odradit,“ doplňuje Trejbal.

Letecké společnosti se snaží povzbudit poptávku nejen nízkými cenami. Změny termínů zdarma byly dříve umožňovány pouze u dražších tarifů. Dnes jsou flexibilní pravidla stále běžnější a týkají se letenek na lety většiny leteckých společností. V nabídce prodejců letenek je nově také cestovní pojištění, které zahrnuje výlohy na léčení nebo zrušení cesty z důvodu onemocnění COVID-19 nebo znemožnění návratu kvůli karanténě. „Smyslem nových opatření je umožnit cestovatelské veřejnosti rozhodnout se o koupi letenky s pocitem bezpečí,“ dodává Trejbal.