TRAVELNEWS.CZ

Svět Svět Letenky nakupují několik měsíců předem a velký vliv na ně mají fotky z cest na sociálních sítích. Takoví jsou cestovatelé v ČR

Letenky nakupují několik měsíců předem a velký vliv na ně mají fotky z cest na sociálních sítích. Takoví jsou cestovatelé v ČR

3w0kiiyoflehvsmeixcqxuk4pcemwxniu7xbyniyk7uw7vnm1ajfcmg0wn7twmq

 Čeští zákazníci nakupují letenky s předstihem. Během září nakoupilo letenky na následující rok o 28 % více zákazníků, než v loňském roce. Vyplývá to ze statistik letecké společnosti. Lidé tak reagují na marketingové kampaně, které se spouští čím dál dříve. Významným nástrojem komunikačních kampaní jsou sociální sítě.

Češi v září nakoupili o 28 % víc letenek než ve stejném období minulý rok. Po prázdninových měsících tak došlo k výraznému probuzení poptávky. „Zvyšující se zájem o nákup letenek s předstihem přikládám především nepříznivému počasí v České republice. Letecké společnosti kvůli tomu spouští kampaně již během září, což je o měsíc dříve než loni,“ říká Jan Marek, marketingový ředitel letecké společnosti.

Zatímco na Facebooku si čeští cestovatelé mezi sebou předávají cestovatelské tipy a rady, Instagram využívají jako zdroj inspirace. „V posledním roce zaznamenáváme čím dál větší vliv na nákupní chování díky sociální síti Instagram. Češi jsou ovlivňováni oblíbenými influencery a při výběru destinací se často rozhodují na základě jejich obrazového materiálu či doporučení. Tohoto trendu využíváme i my jak v marketingové propagaci destinací, tak při budování naší značky. Například naše letní cestovatelská video soutěž měla obrovský úspěch. Zasáhli jsme téměř 700 tisíc uživatelů a obdrželi více než 70 kvalitních videí z cest,“ říká odborník na cestování.

Aby byl stále aktuální obsah na sociálních sítích, využívají společnosti spolupráce s tzv. mikro influencery. Označení mikro je jim přisouzeno proto, že nemají rekordní počet sledujících, ale v součtu s ostatními mikro influencery už dosahují zajímavé částky oslovených lidí. Přidanou hodnotou spolupráce je menší nákladnost, než spolupráce s úspěšnějšími bloggery, ale zásah je podobný.